Home

plakat słoń

Dostaliśmy raport z akcji w Złotowie. Dziękujemy osobom, które brały udział w akcji za zaangażowanie!

 

RAPORT Z AKCJI W ZŁOTOWIE:

Witaj. 16 lipca do Złotowa (Województwo Wielkopolskie) zawitał Cyrk Arena. W swojej ofercie mieli: „…lwy, wielbłądy, kucyki, konie, osiołki, lamy, alpaki i kozy”. 14 lipca ja, będąc w tym mieście zauważyłem plakaty z nagłówkiem „UWAGA LWY!”. Bardzo mnie to poruszyło i postanowiłem działać.

Tego samego dnia wydrukowałem 80 plakatów i 240 ulotek. Zebrałem bliskie mi osoby (które przyjechały specjalnie na tę akcję autostopem z innego miasta) i 15 lipca (dzień przed występem cyrkowców) ruszyliśmy!

Obeszliśmy największe sklepy w mieście (Netto, Tesco, Lidl itd.) i zebraliśmy bilety na cyrk, które oddaliśmy na makulaturę. Tablice, słupy, przystanki i okna sklepów (za zgodą) obkleiliśmy naszymi plakatami.

Kiedy rozdawaliśmy ulotki (a raczej nasze bilety przeciw cyrkom ze zwierzętami!), wielu przechodniów reagowała słowami: „jesteśmy z wami!”; „ja to popieram”; „jestem za!”. Rozmawialiśmy z ludźmi, pracownikami sklepów i uświadamialiśmy ich o sytuacji jaka panuje w cyrkach. Byliśmy także na placach zabaw, gdzie spotykaliśmy rodziny z dziećmi, które miały się udać następnego dnia do cyrku. Przedstawiliśmy wszystkie argumenty. Mamy nadzieję, że matki zorganizowały inne popołudnie swoim dzieciom, bo z pewnością czuły się zmieszane przy swoich protestujących dzieciach.

Dzisiaj pojechałem do miasta. Nie ma śladu po plakatach Cyrku Arena. Natomiast nasze „Cyrk bez zwierząt!” wiszą i jeszcze trochę wisieć będą. W mieście było i myślę, że nadal jest o nas głośno!

Na koniec chciałbym dodać, że na swoich plakatach wykorzystaliśmy słowa osób, które komentowały posty dodawane przez Koalicję CYRK BEZ ZWIERZĄT. Bardzo do nas trafiły i uważamy, że tak samo trafią do każdego innego człowieka.

Wielkie dzięki!

Jakub, lat 17

 

Skomentuj

